Semantic Search is Changing SEO Forever – Masters and PhDs

Moving goalposts is a familiar sporting analogy often applied to the world of SEO. You take aim, prepare to kick, only to find that Google has moved the target. With the continuing development of semantic search Google is not only moving the posts to a completely different pitch, the rules of the game you’re playing could be fundamentally changing too.

In the old world of SEO, keyword data was critical. Trying to identify the exact terms that the people you wanted to be found by were most likely to type, and then getting your site to rank as highly as possible for those terms was the name of the game. The development of semantic search is moving us to a world where the exact search terms we use matters less, and the context and intent behind our question matters more.

 

Source: masters-phds.com

See on Scoop.itGILT

Acerca de 200palabras

Gestor de Cuentas" y "Consultor comercial" con 11 años de experiencia en el campo de la traducción, localización, internacionalización y recursos lingüisticos en general. Mi máximo interés radica en cubrir las necesidades de mis clientes en estos campos y satisfacer sus expectativas con las soluciones o servicios más adecuados siguiendo los requerimientos de cada proyecto.
Esta entrada fue publicada en Uncategorized. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s